شیرکوند

مصاحبه با مهندس اکبر شیرکوند؛ معاون محترم مرکز رسانه های دیجیتال و فناوری اطلاعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
مرکز رسانه های دیجیتال و فناوری اطلاعات به دو شاخه اصلی تقسیم می شود، که فناوری و اطلاعات در حوزه فنی و سخت افزارهای مرکز به صورت تخصصی بررسی می گردد و رسانه های دیجیتال مربوط به حوزه نرم افزارهای موبایل، تلویزیون های هوشمند، رایانه ای، سایت ها، ویدیوها و مسابقه های پیامکی و …. است. نظارت و مدیریت صدور مجوزهای در این حوزه ها بر عهده این سازمان می باشد.

خبرنگار: به عنوان یک مدیر در حوزه رسانه، چه تعریف از رسانه به مخاطبین نمایشگاه ارائه می فرمایید:
مهندس اکبر شیرکوند: به طور کلی میتوان هر وسیله ای که یک پیام از مبدا به مقصد منتقل نماییم رسانه نامید. که به دو شاخه کلی تقسیم می شود: اگر به صورت ۰۱ باشد رسانه دیجیتالی نام دارد و چنانچه به صورت فیزیکی باشد رسانه فیزیکی نام دارد.
خبرنگار: تفاوت های IRAN MEDIA با نمایشگاه الکامپ و رسانه های دیجیتال چیست؟
مهندس شیرکوند: نمایشگاه رسانه های دیجیتال به طور کلی برای محتوی فعالیت می نماید و ماهیت آن با نمایشگاه با ایران مدیا و الکامپ متفاوت است. اما الکامپ بر تجهیزات الکترونیک و رایانه متمرکز است که مربوط به شرکت های مشخصی می باشد. اما تجهیزات فنی و تخصصی صوتی و تصویر در هیچیک از نمایشگاه های رسانه دیجیتال و الکامپ قابل ارائه نیستند. خلاء یک رویداد نمایشگاهی تخصصی در حوزه های صدا، نور، تصویر و تجهیزات فنی مربوط به این بخش ها، ادوات موسیقی و… به شدت احساس میشد و خدا رو شکر نمایشگاه ایران مدیا دقیقاً و به صورت کاملاً تخصصی این خلاء رو پر کرده و توانسته نیاز این بخش را برطرف سازد.
وی در ادامه تصریح کرد…
اولین دوره برگزاری نمایشگاه نیز بسیار عالی و قابل قبول بود. نقاط قوت و ضعف را در جلسات مختلف بررسی کردیم و با دوستان برگزار کننده به نتایج مطلوب رسیدیم که در این دوره انشاالله تمامی کم و کاست ها برطرف می گردد و به بهترین نحو ممکن برگزار می نمایند. امیدوارم نمایشگاه ایران رسانه امسال به صورت وسیعتر و با تنوع بیشتری برگزار شود. مطمئن هستم آینده این نمایشگاه بسیار درخشان است و امیدوارم با مشارکت همه دست اندرکاران هر دوره به اعتبار آن افزوده گردد.

تاریخ تهیه خبر: ۲۱/۰۱/۱۳۹۶